Čau,já jsem NETiX.Dříve známý jako LiNeR.Budu vás provázet turtorialem k programu GTK radiant 1.4.0 jenž funguje jako mapovací program pro hry jako jsou Quake III,Fpscore,…Začneme tím že si stáhneme program například na tomto LINKU:
http://quakegamers.ic.cz/down/?soubor=g ... 0-q3rtcwet .Nainstalujeme a spustíme.Ve výběru si vyberte hru.Pro nás je to tedy položka Quake III Arena/Quake III: Stiskněte OK.Oběví se před vámi:Síťové pole,3D zobrazení,nastavení výšky a výběr textur.Začněme tedy se síťovým polem.Stačí prostě stisknout,jet a při tomto úkonu se vám zjeví BRUSH tj. neprůchodný předmět,řekněme že brushe se používají především na Podlahy,Stěny,Stropy.
Při táhnutí se vám ve 3D zobrazení dělá Brush na kterém je napsáno Shader not found.Toť znamená že označený brush nemá texturu.Ještě než začnu mluvit hlouběji o texturách tak brush se označuje podržením Shiftu a klepnutím na něj (na ten brush pochopitelně).Ve 3D rozhraní se pohybujeme.Kliknutím pravým tlačítkem myší a pohyb jako takový provádíme šipkami a myší.Takže textury:Textura je potisk brushe.Např. podlaha (dřevěná,kamenná,koberec,…) bez textury brush ve hře je šedý s bíle ohraničeným kostkováním.Ale protože je tohle první lekce tak bych při rozepisování texurování a ostatních vymožeností začal již teď neměl bych za chvíli námět.Takže uděláme si brush který jako označený v levo zvětšíme tudíž klikněte nad modrou kostecku s Červeným ohraničením a tahněte ji až na 128.A v horní liště klikněte na Hollow.Pokud jste si lišty nepřenastavovali tak je cca uprostřed prostřední lišty.Pokud jste již tlačítko našli a kostka vymazala střed.Teď tedy máte ,,místnost,, .To je prozatím vše pokračování najdete v lekci č. 2.