Ahoj neregistrovaný,

vítej v centru komunity FPScore. Budeme rádi, když se k nám připojíš a napíšeš nám názory a postřehy na tuto českou hru!

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Tvorba map č.1 -GTK radiant a seznámení s ním
PříspěvekNapsal: úte 20. led 2009 20:55:37 
Čau,já jsem NETiX.Dříve známý jako LiNeR.Budu vás provázet turtorialem k programu GTK radiant 1.4.0 jenž funguje jako mapovací program pro hry jako jsou Quake III,Fpscore,…Začneme tím že si stáhneme program například na tomto LINKU: http://quakegamers.ic.cz/down/?soubor=g ... 0-q3rtcwet .Nainstalujeme a spustíme.Ve výběru si vyberte hru.Pro nás je to tedy položka Quake III Arena/Quake III: Stiskněte OK.Oběví se před vámi:Síťové pole,3D zobrazení,nastavení výšky a výběr textur.Začněme tedy se síťovým polem.Stačí prostě stisknout,jet a při tomto úkonu se vám zjeví BRUSH tj. neprůchodný předmět,řekněme že brushe se používají především na Podlahy,Stěny,Stropy.
Při táhnutí se vám ve 3D zobrazení dělá Brush na kterém je napsáno Shader not found.Toť znamená že označený brush nemá texturu.Ještě než začnu mluvit hlouběji o texturách tak brush se označuje podržením Shiftu a klepnutím na něj (na ten brush pochopitelně).Ve 3D rozhraní se pohybujeme.Kliknutím pravým tlačítkem myší a pohyb jako takový provádíme šipkami a myší.Takže textury:Textura je potisk brushe.Např. podlaha (dřevěná,kamenná,koberec,…) bez textury brush ve hře je šedý s bíle ohraničeným kostkováním.Ale protože je tohle první lekce tak bych při rozepisování texurování a ostatních vymožeností začal již teď neměl bych za chvíli námět.Takže uděláme si brush který jako označený v levo zvětšíme tudíž klikněte nad modrou kostecku s Červeným ohraničením a tahněte ji až na 128.A v horní liště klikněte na Hollow.Pokud jste si lišty nepřenastavovali tak je cca uprostřed prostřední lišty.Pokud jste již tlačítko našli a kostka vymazala střed.Teď tedy máte ,,místnost,, .To je prozatím vše pokračování najdete v lekci č. 2.


Naposledy upravil CoMPaNy dne čtv 22. led 2009 8:15:26, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tvorba map č.1 -GTK radiant a seznámení s ním
PříspěvekNapsal: úte 20. led 2009 20:58:36 
Offline
Čestný administrátor
Čestný administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 12. led 2009 18:35:48
Příspěvky: 798
Není to špatný, ale zítra už budu mít uzavřené známky a tak se budu věnovat mappingu více.
Snad by nevadilo, když bych toto použil jako osnovu...???

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tvorba map č.1 -GTK radiant a seznámení s ním
PříspěvekNapsal: čtv 22. led 2009 8:12:59 
Vubec ne :big-smile:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tvorba map č.1 -GTK radiant a seznámení s ním
PříspěvekNapsal: pát 06. úno 2009 16:19:03 
LOOOOOOOL :grimace: :grimace: :big-smile: :big-smile:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tvorba map č.1 -GTK radiant a seznámení s ním
PříspěvekNapsal: pát 06. úno 2009 17:32:33 
Offline
Čestný administrátor
Čestný administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 12. led 2009 18:35:48
Příspěvky: 798
Nespamuj, Lock.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Terorista [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz